ΟΣΥΑΠΕ : Πρόταση νομοθετικής ρύθμισης (τροπολογίας) για τη νομική στήριξη των υπαλλήλων των Περιφερειών

perif_aigaiopel_enimerosi_42blue_1small

ΟΣΥΑΠΕ

Όπως σας έχουμε ενημερώσει και με το 104/30-10-2016 έγγραφό μας το ζήτημα της νομικής στήριξης και κάλυψης των υπαλλήλων των Περιφερειών είναι σημαντικό και μεγάλο.  

Πολύ συχνά, πολλοί συνάδελφοί μας και ιδιαίτερα όσοι χειρίζονται καταγγελίες πολιτών βρίσκονται αντιμέτωποι με διώξεις, για ζητήματα που άπτονται της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, χωρίς όμως αυτές να συνδέονται με καταγγελίες εκ μέρους της υπηρεσίας, που υπηρετούν.

Αρκετοί επίσης υποχρεώνονται να καταθέτουν στα κατά τόπους Ειρηνοδικεία και Εισαγγελικές Αρχές υπομνήματα κλπ.

Όλα αυτά κοστίζουν σε χρήμα, ταλαιπωρία και ψυχική οδύνη.

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και μάλιστα σε μια εποχή που ο μισθός μας δεν φτάνει να καλύψει ούτε βασικές μας υποχρεώσεις.

Ζητάμε άμεσα να προωθήσετε νομοθετική ρύθμιση που να λύνει το ζήτημα ολοκληρωμένα.

Η  προτεινόμενη από εμάς τροπολογία για την νομική στήριξη των υπαλλήλων των Περιφερειών, είναι η παρακάτω και ζητάμε να την προωθήσετε άμεσα για ψήφιση:

Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.

H περίπτωση (στ’) της παραγράφου 5, του άρθρου 244 του ν.3852/2010, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:

«στ’) Οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα νομικά πρόσωπα αυτών υποχρεούνται να παρέχουν νομική υποστήριξη στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτούς, ενώπιον των Δικαστηρίων ή των Δικαστικών Αρχών, από το στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης μέχρι ολοκλήρωσης της διαδικασίας (σύνταξη εγγράφων, παράσταση κλπ), σε περίπτωση ποινικής δίωξης αυτών για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους, καθώς και σε όλες τις δικαιοδοσίες. Η ανωτέρω νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση ποινικής δίωξης αυτών από καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας. Η νομική εκπροσώπησή τους συντελείται από δικηγόρο του δήμου ή της περιφέρειας ή από δικηγόρο της επιλογής του διωκόμενου υπαλλήλου, μετά από αίτηση του υπαλλήλου προς τον οικείο δήμαρχο ή περιφερειάρχη, θετική εισήγηση της Υπηρεσίας και απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στην περίπτωση που η εκπροσώπηση γίνεται από πληρεξούσιο δικηγόρο, αυτή γίνεται σύμφωνα και με τις διατάξεις των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010, αντιστοίχως, όπου η οικονομική επιτροπή εγκρίνει και το ύψος της αμοιβής του δικηγόρου, που επιλέγεται για υποθέσεις οι οποίες απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία ή έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα των ΟΤΑ. Οι πιο πάνω διατάξεις εφαρμόζονται και για τους αιρετούς των δήμων και των περιφερειών».

Απαιτείται επίσης η αντικατάσταση της φράσης «…για τα συμφέροντα του δήμου…» της ιγ παραγράφου, του άρθρου 5 του ν. 4071/2012, με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 176 του ν.3852/2010, με τη φράση «…για τα συμφέροντα της περιφέρειας…».

Τέλος σας γνωρίζουμε ότι η ρύθμιση που προβλέπεται στο άρθρο 21 του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΥΠΕΣ με θέμα «ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», δεν τροποποιεί επί της ουσίας το υφιστάμενο καθεστώς και δεν καλύπτει τις ανάγκες των εργαζομένων στις Πειφέρειες για νομική στήριξή μας.-

Πηγή : http://osyape.gr

 

Advertisements